Kontorite sisustustrendid 2025

Kontorite sisustustrendid on pidevas muutumises, mida veavad pidevalt suurenev teadlikkus ja tähelepanu töötajate heaolule ning jätkusuutlikkusele koos erinevate tehnoloogiliste arengutega. Trendide ühiseks nimetajaks on läbi töötajakesksuse töö tegemist mitmekülgselt toetav kontor. Lõppeesmärgiks on luua kontorist keskkond, mis on tervist toetav, kaasav ja paindlik ning kus töötajal on hea olla ja hea tööd teha.

ELKE Mööbel pani kirja peamised trendid/märksõnad, mis on kontorite sisustamise praegused hetketrendid, mis kõige enam esile tulevad.


TREND #1: HEAOLU JA TERVIS


Kaasaegne kontor on keskkond, mis toetab töötajate vaimset, füüsilist, emotsionaalset ja sotsiaalset heaolu. Oluline on pöörata tähelepanu sellele, et kontoris oleks kvaliteetne õhk, rohealad ja hea valgus. Meie laiuskraad tingib kunstvalguse kasutamist, mistõttu on oluline luua hea segu loomuliku ja kunstvalguse vahel.

Kohtvalgus töölaual HAY Apex laualambiga

Töölauale saab paindlikult ja mugavalt täiendavat valgust lisada &Traditioni Flowerpot VP9 juhtmevaba valgustiga

 

Rohealade puhul on hea kasutada segu päris taimedest ja ka kvaliteetsetest tehistaimedest, mis loovad sarnase efekti meeltele ja tajule ning vajavad minimaalset hoolt.

Götessoni väga tõetruud ja hooldusvabad kunstviigipuud

Roheluselahendustega integreeritud Pillow Space ratastel vaheseinad Cascandolt

Emotsionaalset ja sotsiaalset heaolu aitavad toetada puhke- ja koostöötamisalad, mis loovad eeldused töötajate omavahelisele suhtlemisele ja koostööle.

Johanson Designi ja HAY toodetega sisustatud Red Bulli kontori puhkenurk. Sisearhitekt: Elina Tamm, foto: Kristiina Vasar

Kontoris kasutatavad mööbliesemed peavad olema ergonoomilise disainiga, mis toetavad liikumist. Parima valiku tegemisel tasub konsulteerida asjatundjaga.

Interstuhli PUREis3 töötoolid on ergonoomilisuse tippklass


TREND #2 JÄTKUSUUTLIKKUS JA KESKKONNATEADLIKKUS


Jätkusuutlikkus ja keskkonnateadlikkus on toodete valimisel järjest olulisemad. Uute toodete puhul võetakse arvesse materjale ja toote koostist, millest toode on tehtud. Siin on tähtsal kohal info selle kohta, kas ja kui suures ulatuses on toodete valmimisel kasutatud ümbertöödeldud ja taaskasutatud materjale.

Toote ökoloogiline jalajälg on väga oluline – mida kvaliteetsem on toode, seda pikemalt seda kasutada saab ja seda väiksem on vajadus uute toodete järele. Jalajälg ei piirdu enam toodete kasutuseaga, sest järjest enam on oluline ka see info, mis saab tootest selle eluea lõppedes – kas toodet või selle komponente saab lahti võtta ja taaskasutada, või lõpetab see põletusahjus koos tavalise olmeprügiga.

Puidujääkidest toodetud kokkupressitud jõupaberikihtidest Arperi Catifa Carta nõupidamistoolide istmed saab peale kasutusea lõppu muuta biosöeks, mis sobib mulla rikastamiseks.


TREND #3: AGIILSUS JA PAINDLIKKUS


Paindlikud ja agiilsed töökeskkonnad arenevad koos ettevõtte ja selle töötajatega. Eelistatud on sisustuslahendused, mida saab vastavalt muutuvatele vajadustele (sh ka muutunud tööülesannetele) kiirelt ümber mängida ja millele saab uue funktsiooni anda. Ruumile annavad tähenduse inimesed ja seal tehtav töö, mitte vastupidi.

Ratastel Actiu Talent töölaudadega saab vajadusel kiirelt luua lahendused väiksemateks ja suuremateks nõupidamisteks

Kontorite välialad on samuti muutunud kontorites järjest olulisemateks. Arusaam, et välialad on mõeldud pelgalt puhkamiseks, on tänaseks juba iganenud müüt. Rõdud ja terrassid on kontoriruumide loomulikud ja orgaanilised pikendused, mis on osa tervikust. Seetõttu peavad välialad olema selliselt sisustatud, mis toetavad töötegemist sarnaselt siseruumidele.

Kiireks koosolekuks sobiv Cane-line’i toodetega sisustatud Advokaadibüroo COBALT kontori rõdu. Sisearhitektid: Edina Dufala-Pärn, Martin Pärn (Iseasi), foto: Märt Lillesiim

 Söögiala pikendusena mõeldud Arperi ja Actiu toodetega sisustatud Bondora kontori rõdu. Sisearhitekt: Lasse Ira (Cumerus), foto: Märt Lillesiim


TREND #4: AKUSTILISED LAHENDUSED JA PRIVAATSED TSOONID


Töötegemist toetavas kontoris peab olema hea tasakaal alade vahel, mis loovad võimalused koostööks, sotsiaalseks suhtluseks ja ka privaatseks eraldumiseks, kus saab segamatult keskenduda. Kui selliseid privaatsaari ei ole ruumi piirangute tõttu võimalik luua, on abiks akustilised kabiinid, akustilised vaheseinad ja riputavad paneelid, millega saab erinevate funktsioonidega privaattsoone tekitada paindlikult ja mugavalt kuhu iganes.

Abstracta mürasummutavad ripp-paneelid eraldavad Grant Thorntoni kontoris töökohad puhkealast. Sisearhitektid: Ines Haak, Ingrid Songisepp, Elina Tamm (Ace of Space), fotod: Märt Lillesiim

Silen Space akustiline kabiin loob võimaluse eraldumiseks


TREND #5: TÖÖKOHVIKUD


Tõusvaks trendiks on töökohvikud, mis aitavad kaasa mõnusa kogukonnatunde loomisele ning seeläbi ka töötaja heaolu tugevdamisele. Kuna kohvipausid on alati kuulunud klassikalise kontoritöö juurde, on töökohvikute järjest suurem populaarsus olnud asjade loomulik areng.

Töökohvikud on sisustatud sarnaselt kohvikule ja eristuvad oma interjöörilt teadlikult ülejäänud kontorist. Olulisel kohal on rohelus, kodused sisustuselemendid ja soojad toonid, mis annavad kokku kutsuva ja pingevaba keskkonna. Töökohvikus on mõnus kolleegidega kohvi- või lõunapausi pidada, niisama lõõgastuda ja mõtteid koondada, või miks mitte ka vabamas õhkkonnas kiire ajurünnak või töökoosolek teha. Sellise ala eesmärkideks on luua võimalus omavaheliseks vabaks suhtluseks, viia töö ja vaba aeg paremasse tasakaalu ning tugevdada meeskonnavaimu.

Actiu ja HAY toodetega sisustatud töökohvik Riigi Kinnisvara ASi kontoris. Sisearhitektid: Piret Noor, Anne Pihel, Jan Skolimowski (KAMP Arhitektid), fotod: Kristiina Vasar

HAY ja Pedrali toodetega Tele2 kontori töökohvik. Sisearhitektid: Kristi Prinzmann, Riin Kärema, Kerli Lepp, foto: Märt Lillesiim


TREND #6: KULUEFEKTIIVSUS


Eraldi trend on kuluefektiivsus – kaugemad ja lähemad majanduslikud faktorid nügivad ettevõtteid eelistama kuluefektiivseid ja jätkusuutlikke lahendusi ka kontorite sisustamises. Üheks lahenduseks on vaadata üle kontoris olevad mööbliesemed ja nende kasutus – mööblit peab olema parajal hulgal, tooted peavad olema kasutajatele arusaadavad ja mugavalt kasutatavad. Samuti peavad kõik mööbliesemed asuma seal, kus neid päriselt vaja läheb.

Framery kahele inimesele mõeldud akustiline koosolekukabiin on toodud koridori, mis muidu kasutust ei leiaks. Foto: Andres Treial

Üheks märksõnaks on ka taaskasutus, kus uue toote soetamise asemel eelistatakse olemasolevat toodet parandada ja/või parendada. Näiteks selle asemel, et osta uus kõrgusesse reguleeritav laud, eelistatakse järjest enam seda, et juba olemasoleval töölaual vahetatakse vaid lauajalad, plaat jääb samaks. See lahendus eeldab kindlasti seda, et algupärased tooted on piisava kvaliteediga, mida saab parandada või mille detaile vahetada.


TREND #7: NEUROESTEETIKA


Sisustamisel on üheks uueks märksõnaks neuroesteetika, mis uurib ruumide teadlikku ja alateadlikku mõju ajutegevusele ning emotsioonidele. Teaduslik lähenemine aitab luua ruume, mis stimuleerivad värvide, vormide, materjalide ja tekstuuridega konkreetseid tegevusi – olgu see näiteks keskendumine, koostöö või loomingulisus. Neuroesteetika abiga loodud ruumid ei sea eesmärgiks olla vaid funktsionaalsed, vaid mõjutavad teadlikumalt kasutajate heaolu.

Muuto väljapanek Milano 2025. aasta mööblimessil, kus söögiala kujundamisel on lähtutud avatust ning suhtlemist ergutavatest materjalidest, tekstuuridest ja värvitoonidest


TREND #8: HÜBRIIDTÖÖ


Kaug- ja kontoris kohapeal tehtava nn lähitöö ühendamine on trend, mis sunnib ettevõtteid järjest enam mõtestama ümber, kuidas luua hübriidtööd toetav kontor. Sisustuse mõttes on oluline hinnata, milline on kontoris lähitööna versus kontorist väljas kaugtööna tehtava töö sisu. Kui kontoris on peamine rõhk kolleegide omavahelisel suhtlusel, peab kontor läbi interjööri ja mööbliesemete seda ka toetama.

Actiu toodetega sisustatud kontoris on loodud palju võimalusi nõupidamiste ja omavahelise suhtluse toetamiseks

Lisaks mõjutab kontoris tehtava töökoha kujundamist vajadus sisustada töökoht mitme inimese jaoks sobivaks. Kui kaugtöö on tavapärane, saab kasutada nn hot-desking lahendust, kus töökohad ei ole kindla töötajaga seotud, vaid on jagatud mitme inimese vahel. Sellisel juhul on oluline, et töölaud ja töötool oleksid kasutaja kergesti vastavaks ja sobivaks reguleeritavad.

Kuna hübriidtöö kontseptsioon on kahepoolne, sest ühendab endas kontoris kohapeal ja kontorist eemal tehtavat tööd, ei tohiks jätta tähelepanuta seda, kuidas toetada töötegemist kontorist eemal. Üheks lahenduseks on sisustada korralik töökoht kodukontoris. Kui töökoha loomine ei ole võimalik (näiteks ruumipuuduse tõttu), ei ole vajalik (kui kontorist eemal töötamine on pigem juhuslik või lühiajaline) või kui kontorist väljas töötegemine ei võrdu kodus töötamisega (näiteks eelistab töötaja tööd teha kohvikus või on reisil), saab erinevate kontoriaksessuaaride ja lisadega luua võimalused mugavaks ja ergonoomiliseks töötegemiseks.

Kodukontoris aitab ergonoomilisele töötegemisele kaasa Dataflexi Bento karp, mis toimib kui sülearvuti tõstja ja kuhu saab tööpäeva lõppedes sülearvuti koos muude tööasjadega silma alt ära tõsta 


TREND #9: KÕRGTEHNOLOOGIA JA INIMESTEST LÄHTUVAD RUUMID 


On omamoodi paradoks, et kõrgtehnoloogilised lahendused on need, millega saab luua veelgi töötajakesksemaid kontorikeskkondi. Vaikselt, kuid järjekindlalt on kaasaegsesse kontorisse teed leidmas IT-põhised kontorite halduslahendused, mis võimaldavad broneerida koosolekuruume, töölaudu, kui tegu on jagatud töökohtadega ja parkimiskohti, kiirelt näha, millal on keegi kolleegidest kontoris kohapeal ja millal kaugtööl, jagatud töökohtade puhul ka seda, mis laua taga kolleegid on jne.

Halduslahendusi saab siduda ka erinevate kontoriruumidega, mis annab ülevaate, kui palju konkreetsed ruumid ja mis eesmärgil kasutust leiavad. Tänu sellele saab vajadusel muudatusi teha, et kontor vastaks täpsemalt töötajate reaalsete vajadustega.

Goconut.com lahendus, mis aitab näiteks kindlaid parameetreid sisestades pakkuda ise töötajale välja just tema jaoks kõige sobivama töölaua


Kontor ei ole juba ammu vaid töötegemise koht. Kaasaegne kontor on dünaamiline ja kaasav keskkond, mis toetab töö tegemist läbi heaolu, loomingulisuse ja koostöö, ühendades selleks kaasaegsed tehnoloogiad, keskkonnateadliku disaini ja inimesi.

Kui vajad nõu kontori sisustamisel, anna endast ELKE Mööblile märku. Huvi korral saame olla abiks ka sisustuskonsultatsiooniga, mis sisaldab endas tegevusi alates vajaduste kaardistamisest ja stiililahenduse koostamisest kuni konkreetse tootevaliku ruumipaigutuseni.


Tagasi blogipostituste avalehele